marți, 15 mai 2012

Descoperirea cuvintelor cheie in optimizare SEO

 

Vizitarea unui motor de cautare este urmata imediat de introducerea cuvintelor cheie in campul de cautare. Acestea au un rol dominant in orice promovare SEO.

 

Daca ne imaginam  ca construirea fiecarui site optimizat SEO seamana cu prepararea unei mancari, atunci cuvintele cheie sunt ingredientele esentiale. In mod ideal, ar trebui sa se efectueze o cercetare a posibilelor cuvinte cheie inainte de a alege un nume de doeniu sau de a structura site-ul si de a construi continutul. Asa ceva nu este totusi posibil mereu, deoarece majoritatea webmasterilor apeleaza la promovarea SEO abia dupa ce si-au construit site-ul.

 

Erori frecvente in selectarea cuvintelor cheie

Majoritatea oamenilor abordeaza promovarea SEO avand cel putin o idee preconceputa cu privire la cele mai bune cuvinte cheie ale lor. In mod obisnuit, ei se inseala fie complet, fie partial. Iata care sunt cele cinci erori frecvente in selectarea cuvintelor cheie.

  • Chiar daca multi isi propun ca unic obiect clasarea numelui firmei lor pe primul lor al listei de rezultate Google, aceasta are totusi o importanta secundara. Adevarata puterea a unui motor de cautare este capacitatea sa de a oferi clienti potentiali de calitate dintre persoanele care nu au auzit niciodata de numele firmei respective.
  •  Multi proprietari de site-uri fac greseala de a dori sa se clasifice bine pentru termeni ezoterici, specifici furnizorilor. Acestea nu aduc niciodata trafic, intr-o luna nici 10 oameni din toata lumea nu initiaza o cautare pentru expresia respectiva.
  • Multi webmasteri doresc doar sa se clasifice bine pentru cuvinte unice (nu pentru lanturi de cuvinte). 33% dintre toate cautarile pe motoare de cautare sunt pentru combinatii de doua cuvinte, 26% pentru trei cuvinte si 21% pentru patru sau mai multe cuvinte. Doar 20% dintre oameni cauta folosind un singur cuvant.
  • Oamenii manifesta tendinta de a-si copia competitorii cand aleg cuvintele pe care sa le utilizeze, fara a cerceta in prealabil in detaliu ce cauta de fapt utilizatorii internetului si cate site-uri concurente contin deja termenii respectivi.
  • Se utilizeaza exagerat anumite cuvinte cheie, utilizandu-se prea putin cuvinte cheie asociate.
  •  

    Invatati de la competitori

    Pentru a demara descoperirea, vor trebui examinate site-urile concurentei. Concurenta este simplu de descoperit. Termenii de cautare la care trebuie sa raspunda site-ul vizat vor fi introdusi in caseta de cautare Google si site-urile concurente vor apare printre rezultate. Prin accesare optiunii View page sau View source se poate observa care sunt cuvintele cheie ce apar in tagurilesi. Cum examinarea codului HTML poate fi greoaie exista cateva instrumente de analiza. Un exemplu bun este Abakus Topword Keyword Check Tool.

     

    Identificarea cuvintelor cheie asociate

    Cuvintele cheie si expresiile ascociate au inteles sau implicatii similare cuvintelor si expresiilor cheie principale. Incercati deci sa utilizati un instrument ontologic (si un dictionar de sinonime obisnuit) pentru a identifica unii termeni asociati. Pe web exista un instrument excelent pentru localizarea cuvintelor cheie asociate, GoRank Ontology Finder.

     

    Analiza Long-Tail

    Expresiile de tip „coada lunga” sunt, in mod uzual, asociate cuvintelor cheie strategice principale si in general includ trei, patru sau mai multe cuvinte. Asemenea expresii sunt cunoscute drept long-tail deoarece frecventa cu care sunt cautate se reduce pe masura ce lungimea expresiei creste.

    Analiza long-tail cauta sa identifice, pentru categoriile (sau expresiile de baza) cele mai uzuale cuvinte cheie, pentru care cererea este relative mare, dar concurenta relative slaba.

     


    Tags: promovare web, promovare site, promovare seo

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu