marți, 20 martie 2012

Atractivitatea cuvintelor cheie in promovarea SEO


Instrumentele prin care se va obtine lista de cuvinte cheie pe care se va baza campania de optimizare seo

Toata campania de optimizare seo este bazata pe descoperirea de cuvinte cheie atractive, de impact. Astfel, pentru un site mic (de sub 10 pagini), ar trebui sa se aiba in vedere 35 – 40 de expresii de unul si doua cuvinte si poate 60 – 75 de combinatii de trei, patru sau mai multe cuvinte.
Da, pare o intreprindere destul dificila, pentru ca se ajunge cu usurinta la peste 100 de expresii – cheie. Dar aici intervine filtrul atractivitatii care va ingusta substantial aceasta lista.
Pe scurt, atractivitatea cuvintelor – cheie se refera la echilibrarea dintre cererea pentru cuvintele –cheie alese si numarul site-urilor concurente care ofera rezultate relevante. Expresiile – cheie atractive sunt cele relativ sub – exploatate – ele sunt expresiile viabile.

Popularitatea cuvintelor –cheie
Insa promovarea SEO este, prin definitie, orientata spre popularitate. De aceea, prima intrebare care se pune este: care sunt cuvintele – cheie pe care majoritatea clientilor le vor folosi pentru a gasi site-ul in cauza. Si aici veti gasi sprijin chiar in structura interna a motoarelor de cautare. Acestea pun la dispozitie (in scopuri de cercetare publica) date interne despre ceea ce cauta oamenii pe site-urile lor. Pentru accesarea indexului motorului de cautare se poate apela fie la un program SEO dedicat care interactioneaza direct cu sursele de date, fie la instrumente online gratuite, dar in prezent relativ limitate, pentru analiza cuvintelor cheie.

Instrument pentru optimizarea SEO
Unul din cele mai perfomante astfel de instrumente este Digital Point. Acesta permite verificarea  combinatiilor recente ale cuvintelor de cautare (si ale derivatelor lor) pe motoarele de cautare, intorcand pentru fiecare frecventa de cautare. Datele oferite sunt doar cele care tin de ultima luna calendaristica. O informatie foarte importanta pentru afacerile sezoniere. De exemplu, cineva care vinde costume de Helloween isi poate forma o imagine inflationista asupra ratelor de cautare, putand face o analiza in noiembrie asupra datelor din octombrie. Oricum, instrumentul trebuie incercat. Utilizat la capacitate maxima va fi principalul vinovat in delimitarea listei cu cele mai populare cuvinte – cheie.

Competitivitatea cuvintelor – cheie
A cunoaste popularitatea cuvintelor – cheie nu inseamna insa nici jumatate din castigarea bataliei. Urmatorul jalon este competitiviteatea acestor cuvinte. Aceasta este extrasa din numarul de rezultate intoarse de o cautare pe termenii de cautare respectivi. De exmplu, o cautare pe „carti de vizita” a intors, in acest moment, aproximativ 245 milioane de rezultate. De aici insa lucrurile se complica. Va trebui realizata o foie de calcul cu sase coloane. Prima va contine cuvintele – cheie, apoi cautarile lunare, competitivitatea primara, concurenta directa , eficienta cuvintelor - cheie si indexul de oportunitate al acestora. Nu este nici locul nici momentul de a analiza aceasta lista. Idea de baza este ca aceasta este cheie spre o campanie SEO reusita.

Ierarhizarea cuvintelor – cheie

Este clar ca aceasta va contine foarte multe cuvinte – cheie. Dar acestea nu sunt decat candidate. Cu exceptia cazului in care site-ul deservit este foarte mare si cu un continut bogat, este putin probabil ca toate aceste expresii sa fie utile. Este, de asemenea, putin probabil ca cineva va fi in stare sa optimizeze eficient pentru atatea expresii. Este recomandat sa se renunte la 50% din toata, pe baza ultimei coloane a tabelului de lucru. Dupa aceea se vor adauga 10 – 15% din cuvintele cu cele mai mari frecvenÅ£e de cautare. In felul acesta, se va obtine o baza de date practica.


web designer, promovare web

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu