miercuri, 7 martie 2012

Plasarea cuvintelor cheie in promovarea SEO

Proeminenta, proximitatea, densitatea – trei cuvinte grele in orice optimizare seo

Oricine interesat de o optimizare seo eficienta pentru site-ul sau va fi interesat de obtinerea cuvintelor – cheie potrivite si plasarea eficienta a lor. Inainte de a incepe utilizarea cuvintelor – cheie este important sa se ingusteze cat mai mult lista acestora, sa fie folosite in combinatii astfel incat rezultatul final sa nu fie unul indescriptibil. Pe scurt, vor trebui respectate regulile de baza ale plasarii cuvintelor - cheie. Indiferent daca se construiesc linkuri, se aleg nume de domenii sau un simplu text de pagina, trebuie sa se includa cuvintele - cheie in toate acestea intr-un mod prietenos fata de motorul de cautare. Desi motoarele de cautare utilizeaza algoritmi usor diferiti, toate acorda importanta proeminentei, proximitatii si desitatii, cele trei reguli fundamentale ale plasarii cuvintelor – cheie. Aplicarea cu moderatie a acestor regli simple garanteaza obtinerea de rezultate bune.

Lumea intr-un text
Programele spider (cele care indexeaza paginile web)  iubesc textul. Fiecare bucatica de informatie despre o pagina web poate fi transformata intr-o lunga lista de cuvinte. Numele de domeniu (nume site-ului), URL-ul (adresa web), numele fisierului (care contine pagina) ÅŸi titlul paginii sunt, toate, blocuri text. La fel sunt meta – tagurile page (elemente de codare care ofera nformatii despre pagina), textul de pagina si chiar tagurile alt pentru imagini (descriu imaginea pentru programul spider sau pentru persoanele cu deficienta de vedere). In sfarsit, link-urile care merg spre fiecare pagina si care pleaca de pe fiecare pagina sunt blocuri de text. Google merge chiar mai departe si examineaza toate blocurile de text de pe toate paginile care au linkuri spre sau de la site-ul in cauza. Pe scurt, toata lumea este un bloc de text pentru Googlebot.

Proeminenta cuvintelor cheie
Motoarele de cautare incearca sa determine care sunt cuvintele cele mai importante pe o pagina, dintr-un tag sau dintr-un link. Cel mai important parametru este cel al proeminentei. Altfel spus, cu cat un cuvant se afla mai aproape de inceputul zonei de text analizate, cu atat este mai relevant sau mai important.
Proeminenta presupune ca un cuvant utilizat la inceputul unui link sau al unei bucati de text este mai important decat restul cuvintelor. Cuvintele ce-i urmeaza sunt punctate tot mai putin de algoritm, pana ce, intr-o sectiune de text foarte lunga, valoarea lor tinde spre zero sau este eliminata printr-o trunchiere programata.

Proximitatea cuvintelor cheie
Urmatorul factor utilizat de motoarele de cautare pentru a determina importanta sau relevanta cuvintelor – cheie este proximitatea. Aceasta se refera la cat de apropiate sunt intre ele cuvintele cheie ce alcatuiesc expresia - cheie. Optimizarea SEO  presupune ca cuvintele cheie se vor tine laolalta, ca o unitate. Dar aceasta nu este intotdeauna posibil. In aceste cazuri se va incerca macar ca acestea sa nu se indeparteze prea mult intre ele.

Densitatea cuvintelor cheie
Factorul final in plasarea cuvintelor –cheie utilizat de motoarele de cautare pentru a determina importanta acestora este densitatea. Aceasta poate fi definita ca frecventa relativa cu care un cuvant sau o expresie cheie este gasit sau gasita in zona de text a paginii care este examinata (indiferent ca este titlu, antet, text ancora link sau text pagina).
Cu alte cuvinte, densitatea este calculata ca numarul de cuvinte din expresie inmultit cu frecventa cu care ele apar impreuna si apoi impartit la numarul total de cuvinte.


promovare seo, optimizare seo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu